maandag 27 februari 2023

Jupiter en Venus



Ze zijn al dagen te zien: twee heldere ‘sterren’.Op de app ‘Sky View Lite’ zie ik dat het de planeten Jupiter en Venus zijn. Jupiter is de grootste planeet van het zonnestelsel en één jaar daar, is 12 jaar op aarde, zegt de app. En een jaar op Venus is 225 aard-dagen. Venus kleurt oranje en is de tweede planeet vanaf de zon.Leuke weetjes, vind ik dit.
Met de app kun je de hele sterrenhemel zien. En dus ook de sterrenbeelden. Venus en Jupiter staan dus in de buurt van ‘Vissen.’ Dit blogje is er, om het ‘later’ nog eens terug te vinden: Building a Second Brain van Tiago Forte schijnt een boek te zijn, die adviseert om digitaal notities te maken en het internet organiseert en ordent dit dan. Niet bedacht, maar wel gekregen: dit blog functioneert nu zo. Ik kan een onderwerp in te typen, en ik zie wat ik daar door de jaren heen aan  beleefd heb en wat ik dacht. En Venus en Jupiter zien aan de hemel, vind ik gedenkwaardig.