dinsdag 1 april 2008

Een halve eeuw

Als ik een ander soortig leven had gehad en ook een ander karakter, dan had ik wie weet een groots feest gegeven. Maar 25 jaar geleden al, heb ik mijn verjaardag afgeschafd en mensen hebben me daadwerkelijk uit hun verjaardagskalender gegumd.
Sindsdien beleef ik die dag in de luwte. Ik wil wel altijd vrij zijn, om dan te kunnen doen en laten wat ik wil.

Zo ook deze keer. Een broertje en zusje waren wel wat opdringerig deze keer:
"Ik wil langs komen hoor."
"Nou, ik ben waarschijnlijk niet thuis."
Om half 7 in de ochtend werd ik wakker. Al wilde ik er een mooie, lange dag van maken, dit was wel wat erg vroeg. Hoewel de zon scheen. Ik doezelde nog wat verder onder de dekens en besloot een uurtje later toch maar op te staan. Slaperig liep ik mijn woonkamer in. Ik schrok me zowat DOOD: door het raam van de achterdeur zat iemand, met lange zwarte haren.
Een evenbeeld van mezelf; onderuitgezakt met een tijdschriftje in de hand, in overall en een petje op. SARA!!!
Zelf waren ze ook zenuwachtig geworden door de treffende gelijkenis, hoorde ik later. Zo weinig is er maar nodig om een evenbeeld van mijzelve op de wereld te toveren.
Lachen!
Ze waren net op tijd weg en pal onder me bezig geweest.

Een prachtige "kluizenaarsdag" gehad: Amsterdam in de lente, Zandvoort aan zee.
Zeer tevreden en gelukkig met de halve eeuw die ik nu ben.
Een halve eeuw: Dat hebben mijn broertjes en zusjes me nu wel ingepeperd: Dat ben ik, de eerste in de rij.