donderdag 12 mei 2022

Op strooptocht

En nu zit ik twee maatjesharingen te snacken en 100 gram cocktailgarnalen, nog net gered van de afvalbak. Het liep tegen17.00 u. en ik kreeg wel lekkere trek in iets… en keek op de app TooGoodToGo. Ik had nog 38 minuten de tijd om iets op te halen. Nou ja, waarom niet?, door het bos en langs de hei, 3 km. op de fiets naar de Miggelenbergweg. Het is een soort van struinen, want je weet niet wat je in de schoot geworpen wordt. De Landall-‘Parkshop’, zoals die heet, heeft een meer dan Albert Heijn allure; sfeervol met sjiekerige spullen, heel anders dan de campingsfeer van de Spar hier vlakbij in de bossen. Ik hoop dat de vegan-salade en de falafel-schotel het invriezen doorstaan, zo niet: anders was dit eten sowieso weggegooid.

Na maandag genoot ik nog de hele week van mijn oogst in Otterlo, te beginnen meteen met twee sandwiches met kaas en uienchutney en een zalmslaatje, fijn met mijn blote voeten in het zand van een zandverstuiving op de Hoge Veluwe en thuis nog een bapao en  als toetje een deel van de liter bananenvla. En daarna at ik twee kippenbouten, een zak wokgroenten, een zakje bloemkool in plaats van aardappelen, 4 gehaktballen door oma klaargemaakt; tot en met vanavond met het eten dus, onder de pannen. Dus mocht  het nu tegenvallen voor die €4,99; dat is een deel van de sport. Maar ook deze Magic Box is weer helemaal oké. Alles heeft vandaag als uiterste houdbaarheidsdatum, maar alles kan verder in de vriezer. Het voelt als een fijne buit na een korte strooptocht.