maandag 5 september 2016

Oerkracht, het licht

He, wat ben ik blij dat de wekelijkse maandagochtendmeditatie weer is gestart. Vanochtend opende ik met woorden, waarvan ik blij ben dat ze naar me toe zijn gekomen in de afgelopen twee weken, waar mijn woorden niet zomaar vanzelf meer kwamen, met name in dit blog.

Daarom ben ik ook blij om deze meditatiewoorden te bewaren in dit blog. Sommigen vinden er niks aan, dat weet ik zeker, en dan lees je er overheen en dan kom je een ander keertje wellicht wel iets van je gading tegen.

God,
die het licht schept
tederheid wekt,
zachtmoedigheid voedt

leer mij in helderheid leven
wat goed is te koesteren
wat niet goed is aan te pakken
zodat ik met ogen open
kan zien wat is;

eeuwige liefde
het verlangen in een ieder
gepland van
soms schijnbaar dood hout
waar toch leven in is

vanuit donkere gronden
oerkracht
het licht.