woensdag 12 november 2008

Engel van het verstaan

Ik ben maar even voor: kort en sober. Vandaag heb ik me in het kader van een meditatie gebogen over de engel van het verstaan. Ik typ maar even over, wat vrijdag de zegewens wordt:

Moge de engel van het verstaan
jou als haar oogappel bewaren,
jou een open, heldere blik geven
en onder haar vleugels beschutting.

Moge de engel van het verstaan
jou toerusten met kracht
zodat je de weg naar een ander voor je ziet
en met voeten als vleugels elkaar tegemoet komt.

Moge de engel van het verstaan
je zegenen met échte ontmoetingen
waar 'genade en waarheid
gerechtigheid en vrede elkaar kussen.
(vgl. Psalm 85:11)

Ach... wat gun ik mensen toch een leven op het scherpst van de snede. Dat je je tijd niet verdoet met omtrekkende bewegingen. Dat je durft om de andere werkelijk aan te kijken, een echt gesprek te voeren en niet over ditjes en datjes en dagelijkse beslommeringen.