dinsdag 8 juni 2010

Oerol!

Dit blog staat stil tot 22 juni, want het is weer Oerol-tijd ! Ik heb er weer zin in: in mijn tentje aan de bosrand met het ruizen van de zee op de achtergrond. Als ik wil de hele dag geen mensen om me heen of anders de drukte: muziek, theater, kunst in het landschap. Terschelling en Oerol: ze vormen voor mij de ideale plek, waar alles aanwezig is waar ik van hou: Stilte en stennis, natuur en cultuur, eenzaamheid en mensen.

Ik neem de Regel van Benedictus mee, in het Latijn met een Duitse vertaling en de Verzamelde gedichten van Hilde Domin en na, enig aarzelen, ook mijn dikke Duitse woordenboek, om niks te kunnen missen. En natuurlijk de Psalmen en verders alleen maar mijn goede humeur. Dag wereld, ik ga weer 'kluizen' en 'feesten' tegelijkertijd.

Ik kreeg vandaag een prachtige cd opgestuurd, zomaar een kadootje, wat kun je daar gelukkig van worden. Heel mooie muziek met een Indiase klankkleur, van Djivan Gasparyan en die cd heet: I will not be sad in this world. De muziek klaagt en jubelt tegelijkertijd. Prachtig, zo is de wereld ook. Als je beide leeft dan gebeurt het vanzelf: I will not be sad in this world.
Laat dat mijn thema zijn van deze aankomende Oeroltijd !