vrijdag 28 oktober 2022

Be Here Now


De avond valt en de lucht is fantastisch. Op de warmste eind 28 Oktoberdag ooit.  Je mag er niet blij om zijn, want het is alleen maar een teken hoe slecht het met het wereldwijde klimaat gaat. Maar een mens is kort van zicht, dus je geniet er ‘gewoon’ van. De terrasdeuren nog open, de laatste vogeltjes hoog in de bomen, het is half zeven.


Dit liedje Be Here Now, zit al de hele dag in mijn hoofd. Vanochtend ontstaan tijdens de fietstocht van 28 km, heen-en-weer, voor mijn dagelijkse boodschappen. Meestal combineer ik het met een bezoek aan Apeldoorn op de Zaterdag en de markt, maar dat kon nu niet. Morgen is het  Zaterdag, en de Boekenclub komt ook eten. Mijn hoofd zit weer vol gerechtjes. Ik moet een beetje creatief zijn. Een kruid of een ingrediĆ«nt dat ik onverhoopt toch niet in huis heb…tja, het zij zo. 
Het lied verwacht hetzelfde van je. Wees aanwezig in dit hier-en-nu, iets anders is er niet.
Dit is een momentopname. Wanneer ik dit over een heel aantal jaren overlees, zal ik denken: Ja, zo was het, ik was daar. Aanwezig.