maandag 20 juli 2009

D-woord

Lisa zegt: Ik heb eigenlijk wel weer zin om een blogje te schrijven, maar ik weet niet waarover. Hmm... over iets wat je ziet: bloempjes?'
- Waar zie je nu dan bloempjes?
- Ik zie het van passie-bloempjes en op een doos waar bloempjes op staan.
- Wat voor een doos?
- Je wou het D-woord opschrijven!
- Wat is nu weer het D-woord?! Ik snap er de balletjes niet van!
Lisa giegelt.
- Het D-woord, dat is: als je één letter verandert dan staat er iets niet leuks.
- Uuuuuh???? Leg mij dat maar eens uit!

- Dat kan ik niet uitleggen. Oké. Als je doos, de s verandert in de d...
- Dan verandert het in dood... en dood is niet leuk.
- Nou zeg je het D-woord!
- Zijn er nog meer van dat soort woorden dan? Heb je ook L-woorden of M-woorden?
- Weet ik niet.

-Nu ga ik een serieuze vraag aan je stellen. Wat is het omgekeerde van het D-woord dan? Dat moet dan iets zijn wat wél leuk is!
- Uuuh... Geboren. Dat er een mens geboren wordt.
- Dat vind ik wel mooi. Geboren worden!
- Maar dat ben ik eigenlijk al.

- Hoe gaat dat leuke dan verder: na geboren worden?
- Uuuh...ouder worden.
- Vind je dat leuk: ouder worden?
- Half, eigenlijk.
- Waarom maar voor de helft?
- Want je wordt ouder en als je ouder wordt, dan heb je het D-woord weer.
- Weet je hoe dát heet? Dat is LEVEN!
- Dat snap ik maar half.

- Is dit een blogje dat klaar is?
- Voor mij wel. Mag ik weer einde schrijven?

e i n d e .