zondag 19 juli 2009

Regenboog

Lisa had wel weer zin om een blogje te schrijven. En het zal gaan over... DE REGENBOOG!
Ikke kwam binnen bij haar Oma en mijn Moeder, dus, en ze zei tegen mij: Mirjam, wist je dat er een boekje is over de regenboog? Jij zal het vast héél mooi vinden!

- Elke keer als je een bladzijde omslaat, dan komt er steeds een kleur bij van de regenboog.
- En hoe gebeurt dat dan? Ik snap het niet hoor!
- Kijk, er komt eerst een lintje en die is rood en er staat ook tekst bij. En bij elke bladzijde verder, komt er een andere kleur bij. Zoals oranje, en dan komt geel, en dan groen, blauw en paars. En dan op het einde van het boekje is de regenboog er met alle vriendjes die iets over een kleur hebben gezegd. Het lieveheersbeestje, want daar zit rood in. Oranje van de vos, geel van het kuikentje en groen van de sprinkhaan. Blauw van de vogel. Paars van de vlinder.

- Waarom denk je dat ik dat een leuk boekje vind?
- Jij houdt toch van de regenboog?
- Hoe weet je dat?
- Dat heb je me heel vaak verteld! Maar ik was van plan om het boekje voor te lezen.
- Ja maar, dat past niet in het blog! En je hébt het me net al voorgelezen!
- Ja alleen voor jou.
- Weet je wat, zullen we vertellen hoe het boekje heet? Dan kunnen ze het zelf opzoeken.
- Oké! Het boekje heet: Wat zit er in de regenboog?
- Dan moet je ook nog vertellen wie het heeft geschreven.
- Tekst: Betty Ann Schwartz en tekeningen van Dona Turner.

- Mag ik einde schrijven? Met grote letters?
- Wil je het ook nog in een kleurtje?
- Ja in verschillende kleuren! De kleuren van de regenboog!
- Dat is een goed idee, wat een mooi einde.

e i n d e !