dinsdag 28 juli 2009

Smile

Lisa zit haar eigen eerdere blogjes te lezen. 'Eerdere' is fout geschreven, volgens mij, zegt ze. Maar ik zie de fout niet. Het kan goed hoor,want mijn spelling is abominabel.
- Wat staat daar nou weer? Dat is volgens mij ook fout geschreven.
- Even de spellingcontrole doen, hoor.
- Is dat dan wel goed geschreven?

Oef, wat is Lisa kritisch!
- Weet je wat dat is?
- Nee, helaas niet.
- Nou kritisch is, dat iets niet zomaar goed is en de andere heel goed kijkt of het wel klopt.
Nu je dit weet, vind je het dan leuk om kritisch te zijn?
- Eigenlijk wel, denk ik.
- Waarom? Is het niet leuk om ook kleine foutjes te hebben en iets niet zomaar te kunnen?

Lisa kijkt wat bedenkelijk.
- Half. Zegt ze gedecideerd en ze stelt vast de volgende vraag van mij: Waarom half? Dat heeft ze heel goed geraden, dat dit mijn vraag zou zijn. Ze weet het antwoord al, zegt ze. Nou daar komt het dan:

- ZOMAAR! zegt ze schaterlachend.

- Nou, met dit antwoord heb ik het maar te doen. Potverdikkie.
- O, o, o, o, zegt Lisa. (Mag ik dit woord soms niet gebruiken?)
Lisa wil er wat smiley's bij, maar dat kan ik niet. Ik kan alleen maar gekleurde letters maken. Wil je misschien iets in gekleurde letters, dan?

- Jaaa! A L L E S !
Dit zijn de kleuren van Lisa's nieuwe tas, de tas waarmee ze naar de bovenbouw gaat. De tas is paars met rode en oranje bloemen erop. En groene blaadjes. En een blauwe rand. Haar oude roze prinsessen-rugzakje is naar... de hemel! zegt Lisa.

e i n d e !