dinsdag 11 december 2007

Toch een blog!?

Doris Lessing zei gisteren , in haar geschreven toespraak voor de Nobelprijs van de literatuur, dat internet mensen maar dom maakt. Iedereen spendeert uren aan een BLOG in plaats gewoon een goed boek te lezen en zo ruimte in het hoofd te maken voor creativiteit.
Nu ben ik het eigenlijk wel met haar eens. Ik heb geen mobiele telefoon, geen internetverbinding thuis, dus een BLOG leek mij een zevenmijlslaars te ver.
Maar goed, een BLOG blijkt zo aangemaakt.
En van een BLOG kun je ook een geheime vrije ruimte maken, waar creativiteit juist floreert.
Daarom de naam van de BLOG: PASSIE-bloempjes.
De bloempjes verwijzen naar bloeien natuurlijk, maar ook naar De Fioretti van Franciscus: De bloempjes van Franciscus.
Franciscus van Assisi was een bizonder mens die in de 12 e eeuw leefde. Er zijn in de 14 e eeuw kleurrijke verhaaltjes omtrent hem opgeschreven, De Fioretti, de Bloempjes, dus: kleine pareltjes, populair bij het volk en zeer gewaardeerd binnen de "religieuse literatuur". Een aanrader!
Fijn, voor bij het slapen gaan of voor een koude winteravond bij een open haard of tegen de verwarming.
Zo.
Heb ik toch een eerste BLOGbericht geschreven. Kijken hoe het resultaat is.
Ik weet nog niet welke knop ik daarvoor moet indrukken, maar kom daar vast nog achter.