woensdag 13 februari 2008

Meditatief Mest Kruien

In de ochtend vroegte, op weg naar het klooster, verschenen en 2 zwanen uit de mist. Ze waggelden met hun langgerekte halsen door het groen gras aan de overkant van een sloot. Ze waren zó groot van dichtbij! Ik kon ze bijna in de ogen kijken, boven hun oranje snavels.

Ze bewogen als in een 2 -eenheid, gericht op elkaar en toch zelfstandig.
Plotseling kon ik me de KLM reclame voorstellen, iets met liefde en een hart dat gemaakt wordt van de lange zwanenhalsen. Toen ik in de dichte mist het geluid hoorde van 2 andere zwanen, die met krachtige slagen opvlogen, dacht ik helemaal: dit zijn wezens van een andere orde. Niet een associatie met vliegtuigen, dat niet, maar vooral met Natuur die zo Prachtig is.

Een mooie opmaat voor mijn dagaktiviteit: dampende mest kruien in de kloostertuin voor onder de appelbomen, de aalbesstruiken, de perzik en pruimenbomen.
Wat kun je toch INTENS tevreden worden, van zo een simpele bezigheid!
Een leeg hoofd en alleen maar voelen: ik leef, ik adem, ik besta: GEWELDIG.