dinsdag 29 december 2009

Smaak

Hèhè, het zit erop, missie geheel volbracht. Zusje de hele dag geassisteerd in het vinden van de perfecte outfit voor De Dag. Mijn stad heeft geen echte mooie sjieke winkels, dus we togen naar 's-Hertogenbosch. Daar wist ik dat er veel sjieke winkels waren, van die plekken waar ik anders nooit kom. Maar wat is het leuk, om nou in haar kielzog lekker alles te bekijken, hangertjes uit de rekken, even voelen aan de stof, de modelletjes keuren!

En natuurlijk is het ook leuk, om adviezen te geven terwijl je niet op het geld hoeft te letten. Een zilverachtig broekpak is het geworden met een royale sjaal in grijs, zwart en wit tinten met een paar stervormige bloemen en ze heeft er een cyclaamkleurig tasje bij gescoord, waarvan ze nu niet weet of dat nu haar smaak is of de mijne. Ja, ik kick daarop zo'n fel afstekend, plooibaar satijnen enveloppetasje, een fijn accent bij het grijs, met een zilvergrijskleurig ketting, maar ja da's mijn smaak.

Ach, wat zou Zusje moeten zonder mijn smaak? Ik heb haar hele huis mee ingericht, de bank mee uitgezocht, de nieuwe studeer/werkkamer van Zusje, de juiste kleur muur in de slaapkamer enzovoort. Nichtje L. viel eens islamitisch op de vloer, buigend en knielend, Mirjam, dankjewel!!!, dus nu zei ik: Tja... wie geen smaak heeft, die moet smaak leren en dan heb je je weleens over te geven aan die van een ander, om het te léren!

Zusje zal wel honen, als ze dit blogje leest. Maar eén keer moet dat toch eens worden vastgelegd: huizen inrichten en decoreren, ook dat is een passie van me. Onderwijl heb ik voor mezelve ook maar een feestelijk jasje gekocht, eentje die Zusje wel stond, maar nét niet paste. O, wat zou ik koopziek kunnen zijn, als ik veel geld zou hebben! Dit is een half lang jasje, van wol met katoen, een zwarte ondertoon met daarin allerlei gekleurde draden kriskras daarover heen geweven.

Zonet terug in de auto. Alleen de schoenen ontbraken nog. Maar kijk aan. In een schoenenwinkel vlak bij de bieb alwaar ik dit blog typ, stonden precies de schoenen die ik haar al beschreven had, waarvan ik dacht dat die erbij zouden kunnen passen. Dus: Missie volbracht en ik kan als herinnering nog even, vlak voor sluitingstijd dit blogje typen. Binnenhuisarchitecte-interieurverzorgster, kledingadviseuse heeft zich weer van haar prachtige taak gekweten!