dinsdag 1 januari 2013

Nieuwjaarsdag

Wakker worden, de tv aan, het Nieuwjaarsconcert in Wenen in de gouden zaal van de Musikverein, is aan de gang. Zo hoort het. Mooi aangekleed is de zaal, roze bloemen, met een enkele margriet, helemaal mijn smaak. Het Nieuwe Jaar: ik heb er zin in.

Wij zullen woning zijn en lied... wij zullen leven, hoorde ik me zelve in het eerste uur van dit Nieuwe Jaar, staande voor het geopende raam van Amsterdam, het vuurwerk knalde en spatte om me heen, zingen.

Laat dit mijn motto zijn. In het bewust zijn dat ik zelve, een 'ik' is, die naar de wereld uitstaat vol andere 'ikken'. De wereld is op zijn mooist en zijn volst, als elke 'ik' met ontelbare andere 'ikken', een 'wij' maakt,  elke keer opnieuw, elk moment  N I E U W.

Het Neujahrskonzert 2013 is nog niet geüpload op YouTube, dan maar 2012.