vrijdag 17 mei 2024

Naar Vijlen; De Franciscaanse Pinkstervoettocht


 Ach wat leuk, de ‘boemel’, zo heette dat vroeger en nu ‘de stoptrein’ van Nijmegen naar Roermond heeft een goede internetverbinding. Dan kan ik nog wel even hier kwijt dat ik op weg ben naar Vijlen in Zuid-Limburg, geafficheerd als het enige ‘bergdorpje’ van Nederland. 
Midden tussen de heuvels, kamperen tussen de boomgaarden, andere slaapplekken in originele vakwerk-huizen: De Franciscaanse Beweging heeft hier haar Pinkstervoettocht. Ik heb er weer zin in.
Na deze stoptrein door met de trein naar Maastricht, en dan nog twee bussen, via Gulpen en dan door naar Epen, alwaar ik met een auto wordt opgehaald.
Het zou nog 3,5 km wandelen zijn naar de verblijfplaats, maar na de 2,5 km door het bos, met bagage en al, waaronder mijn kleine tent, vind ik dit teveel van het goede.
Ik zit nog op Flixbusverwachingen: daar deed het internet het eventjes en dan weer niet (meer).
Op de locatie is zwak internet, dus ik hou me daarbuiten en ben dan tot maandagavond off-line. Ook wel eens lekker. 
Dus ik plaats nu dit blogje en ga verder door het raam naar buiten kijken.