donderdag 9 mei 2024

Zin in water; fotoalbum

 









Het blog plakt ze in omgekeerde volgorde van de dag in; ik laat het zo.
Ik had zin in water, zoals ik zin in bos kan hebben. Op het strand een regenboog om de zon, dat is dan vocht in lucht? Het kon twee  kanten op: zou het helemaal bewolkt worden? 
Op de vaparetto, lijn 1 door het Canal Grande, had ik de beste plaats, voorin rechts. Gaandeweg werd het steeds zonniger. Dus ik bleef zitten tot de eindhalte. Toen met lijn 5.1 de bocht om, langs het industriegebied van Venetië, het Guidecca kanaal op en bij de eerste halte waar de oude huizen beginnen uitgestapt bij San Basilio.
Langs de kade van Zattere geflaneerd, in de zomer verzengend heet, de zon schijnt daar de hele dag, nu héél aangenaam. Bij de kerk van de Jezuiten, met de mooie stoep , op de trappen zitten zonnen.

Het is Hemelvaartsdag voor de katholieken en bij de halte van lijn 5.1, station B, ligt ook een Franciscaans kloostertje: Even de kerk in, ik sla de aantuffende vaporetto over. Meteen nestgeur: alles heel eenvoudig en overal planten en bloemen, tot en met in het nisje voor de aansluiting met de brandslang naast de poort van de ingang.