zondag 11 augustus 2024

Dominican Day




 In de rij voor de restroom, de wc dus, in Bryant Park. Kan ik net zo goed een blogje samenstellen. Meteen uit de metro, zijn verkopers actief om vlaggetjes etc. te verkopen voor zometeen: De grote parade die over 6 th Avenue zal komen. Het is vandaag Dominican Day; de Dominicaanse gemeenschap viert haar bestaan, hier. 
(Wordt vervolgd)

De Parade is al twee uur lang non-stop gaande. Het is groots, groots, groots. Ik stond op de trappen van de ingang van Bryant Park en had een goed overzicht. Maar ik moest er even tussenuit om iets te eten. Er zijn vandaag één miljoen mensen op de been.


De politie ter paard opende de parade. Ik vond het meteen indrukwekkend, misschien omdat het relatief stil was. De muziek, merengue-achtig en veel trommels, volgden later. Naast mij zit een vrouw mee te swingen op haar stoeltje. Zij maakt er van die ‘kraai’-neurie geluiden bij.