vrijdag 20 september 2024

NY als kaleidoscoop


Ik hou het maar kort, want ik krijg ook al koffer-inpak-neigingen. Ik was ook nog in Washington Square Park, het legendarische park met boog tegen Greenwich Village aan en omgeven door de universiteit.Dus er komen vooral studenten, de alternatieve kunstzinnige scène. Het ruikt er overal naar weed. 


Lekker languit in het gras en een filmpje, draaiend om mijn eigen as.


Voordat ik er vertrok, geluisterd naar een meisje met gitarist, die allerlei klassiekers uit de American Songbook deed. Ondertussen dacht ik: Wat is New York toch fantastisch! Hoe je op een dag in totaal verschillende werkelijkheden terecht kan komen.


Want ervoor was ik in het Peggy Guggenheim Museum.


Die de buurvrouw is van deze donkere kerk, die als een kluis aanvoelde, met prachtige ramen die mij deden denken aan het kleurrijke gruis in een kaleidoscoop. New York is de perfecte kaleidoscoop, die bij elke draai die je maakt, je een ander stukje van de wereld laat zien.